יום שישי, 10 במרץ 2017

תחפושות מהארון - מרשעות של דיסני

מכירים את הילדות האלו, שבמקום לרצות להיות כמו הנסיכה היפהפיה והענוגה, רצו להיות כמו המכשפה הרעה?
טוב, אז אני לא באמת הייתי אחת מהילדות האלו. רציתי להיות נסיכה.
אבל ככל שגדלתי, גיליתי את הקסם האפל של חיוך ערמומי וצחוק מרושע מתגלגל, חסר עידון ולא מתנצל.
בקיצור - מדי פעם, להיות רשע-מרושע זה כיף גדול. (אל תגידו לאמא שלי שאמרתי את זה).

נתחיל עם ה-מרשעת ה-ראשונה של דיסני - המלכה הרעה משלגיה.
כמו עם הרבה תחפושות שנראות מסובכות מדי ממבט ראשון, במבט שני מגלים שדי קל לפרק אותן לגורמים קלים לשחזור - חצאית סגולה ארוכה, גופיה סגולה (או פשוט שמלה למי שיש), חגורת חבל (בסרט היא זהובה, אני הסתפקתי בחגורה שכבר באה יחד עם החצאית שלי), חולצה תחתונה עם שרוולים דרמטיים (בסרט היא סגולה, אני הסתפקתי בשחור שהתאים לגלימה), גלימה שחורה שאפשר לקנות בכל חנות לפני פורים, וקולר לבן גבוה ודרמטי - את שלי הכנתי מחתיכת קרטון של דגני בוקר ושארית של בד לבן, עם גומי באמצע (לא רציתי שיהיו יותר מדי קשרים באיזור הצוואר). מוסיפים סיכה אדומה גדולה בסגנון עתיק מעל המחשוף וכתר זהוב (כאן, כפי שרואים, הלכתי עם כתר פלסטיק זול - הכתר שתכננתי עליו סירב לשבת לי טוב על הראש), אוספים את השיער לבאן הדוק ונמוך, ומוסיפים עם איפור את השפיץ הקטן בקו השיער - לא יאמן עד כמה הוא מוסיף.

כאן הלכתי על מראה יותר קז'ואל, דיסניבאונד שעובד גם כתחפושת - כזה שמתאים ללבוש כשאת לא בטוחה במאה אחוז אם מסיבת הפורים שאת הולכת אליה היא מסיבת תחפושות של ממש ומפחדת למצוא את עצמך המחופשת היחידה (לא תאמינו כמה פעמים זה קרה לי...)
במקום החצאית הארוכה הסתפקתי בשמלה סגולה קצרה יותר, במקום גלימה ושרוולים מתנפנפים - חולצה קצרה, שחורה ואלגנטית, במקום הקולר - צעיף לבן, ובמקום הכתר הגדול - קשת זהובה (ובמקום העורב - חתולה שחורה מתוקה ;) ).

וכמובן, אם מזכירים את המלכה הרעה אי אפשר להתעלם מהגלגול המאוחר יותר שלה - המכשפה הזקנה.

מהמלכה הרעה נעבור, בטבעיות, למאליפיסנט, שליטת הרשע, פייה רעה, אלילה.
חדי העין ישימו לב שגם כאן השתמשתי באותה חולצה עם שרוולים מתנפנפים - היא יעילה להפליא לדמויות מסוג אלו.
בשילוב עם חצאית שחורה ארוכה, גופיה סגולה שמוסיפה את הצבע מהגלימה שלה, וצעיף שחור מסביב לשיער - זו בוודאי לא תחפושת מדוייקת, אבל היא מעבירה את הדמות היטב. את הקולר השחור-סגול דנה הכינה, אז אם אין לכם במקרה בבית אחות תופרת מוכשרת - תוכלו להשתמש בתכשיט קולר כהה ודרמטי.
את המטה של מליפיסנט שחזרתי בעזרת מקל מטאטא מפלסטיק וכדור של בריכות כדורים שאיכשהוא התגלגל אליי... צבוע בברונזה (אני השתמשתי באקריליק, אבל אני חושבת שצבע ספריי כנראה יחזיק יותר טוב).
הכוכבות האמיתיות של הלוק הזה הן כמובן הקרניים, ודנה ואני נעזרנו בהדרכה הזאת כדיי להכין אותן:
האיפור: פנים ירוקות, גבות שפיציות, צללית סגולה (השתמשתי בה גם עבור הלחיים) ואודם אדום. מאליפיסנט היא דמות אלגנטית להפליא, אז לא כדאי להגזים ולעשות אותה ליצנית מדי.

גם כאן רציתי להראות לכם אפשרות יותר קז'ואלית, במקרה הזה עם קצת השראה וינטג'ית -
שמלה בגוונים שחור-סגול, קולר שחור, עגילים סגולים, וויקטורי רולז שקצת מזכירים את הקרניים.
במקום להשתמש בקרניים הגדולות (והקצת מכבידות), הכנתי לי קרניים מלבד (באותה שיטה שהשתמשתי עבור אוזני החיות), רק שבמקום להדביק אותן על קשת (אני בטח אכין גם כאלו מתישהוא) הכנתי לי מין כובע קטן בצורת טיפה (גם הוא מלבד, ומודבק על קרטון של דגני בוקר) שמוחזק בעזרת סיכות סבתא.
הקרניים הן כל כך אייקוניות שאנשים יזהו אותם בלי בעיה, והסרט המצולם של אנג'לינה ג'ולי נותן לנו את האפשרות להיות מאליפיסנט גם בלי איפור ירוק...

המרשעות הכי מצחיקות, וגם כנראה הכי כיפיות לתחפושת זוגית, הן האחיות החורגות של סינדרלה - אנסטסיה ודריזלה.
אם למלכה הרעה ולמאליפיסנט יש איזו אלגנטיות טבעית מרשימה, האחיות החורגות הן פשוט כיף מטופש טהור.
לפני שני פורימים אני ודנה התחפשנו לאחיות, ונהננו כל כך ששכחנו להצטלם... כך שתמונת המראה הדי עלובה הזו היא התיעוד היחידי שלי, ואני מתנצלת.
שוב, שמלת הנשף של אנסטסיה (ודריזלה, בצבעים אחרים) היא די קלה לשחזור - חצאית ורודה/סגולה ארוכה, גופיה סגולה, וחולצה ורודה עם שרוולים מנופחים (אני תקעתי בהם גרביים). הוספנו גם חצאית קצרה יותר מעל החצאית הארוכה, מוחזקת באמצע (אפשר לעשות תפר קטן או להחזיק עם סיכת ביטחון), וחצאית תחתונה לניפוח.
את הפוני שלי יצרתי בעזרת גלגול של השיער הקדמי שלי פנימה כאשר הוא מוחזק בסיכות, וניסיתי לעשות מעין בקבוקים בשיער - אם זה יוצא מבולגן או עלוב - מעולה! זה אמור להראות עלוב...
את הלוק משלימים עם איפור צעקני (מותר ואף מומלץ לצאת מהקווים) ומעין "קלף" זהוב (שהכנתי מקרטון ונייר עטיפה) שקופץ לו מאחורי הקודקוד.

ושוב גרסה יותר קז'ואלית - שמלה סגולה (אותה האחת של המלכה הרעה), חולצה ורודה, ובמקום הקלף הזהוב - פרח ורוד.
ומהי אנסטסיה ללא דריזלה?
הצבעים של דריזלה הם ירוק וירוק בהיר יותר. אם הולכים על הגרסה ה"אלגנטית", אז החצאית הארוכה והחולצה התחתונה צריכים להיות בהירים יותר, והגופיה והחצאית הקצרה כהים יותר. כאן, בגרסה הפשוטה יותר, השתמשתי בשמלה כהה וחולצה בהירה, עם סרט פפיון ענקי על הראש (בצבע יותר כחלחל, כמו הנוצה שהיא הולכת איתה לנשף, אבל אפשר גם בירוק), וקולר ירוק שנגזר מצוואר של טישירט ישנה שעברה שיפוץ.
בשביל השיער עשיתי צמות, וקיפלתי אותן כך שהיו שלוש שכבות, והחזקתי עם גומיה - זה ממש לא שחזור מדויק, אבל זה אפקטיבי.

אורסולה הייתה עבור הרבה מאיתנו המרשעת הראשונה שממש התאהבנו בה. היא הייתה איומה, מניפולטיבית ואכזרית, אבל היא גדולה מהחיים, חסרת בושה ונהנית מכל רגע.
למי שמתעקשת לשחזר את זרועות התמנון, יש המוני הדרכות באינטרנט. לעצלניות כמוני, יש חצאיות עם משולשים בקצוות (או, אם אין ולא אכפת לכן להרוס - תמיד אפשר לגזור כאלו מחצאית רגילה), חצאית סגולה תחתונה, וסטרפלס שחור פשוט (אותו האחד ששימש אותי לאורורה ואריאל בפוסט של נסיכות דיסני).
תליון גדול של צדפה שבלולית (את שלי השגתי מפאה שקניתי, אבל אפשר גם להכין מסול), ועגילים של צדפות מאורכות סגולות (רוצים לדעת איך הכנתי אותם? בקרוב...).
לא התחשק לי לצבוע את כל הגוף בסגול, אז הסתפקתי בלהשתמש בצללית סגולה בתור קונטור - מסביב למצח, בעצמות הלחיים, אפשר גם להדגיש את עצמות הבריח ואת החלק העליון של החזה - אורסולה היא בחורה שופעת שלא חוששת מהמיניות של עצמה...
גבות גבוהות ומקושתות, עיניים מעושנות בכחול חשמלי, ושומה קטנה לצד הסנטר...
את השיער אספתי מאחור, ומקדימה העמדתי אותו בעזרת באק-קומבינג (לסרק את השיער שרוצים שיעמוד מאחורה, כלפי השורשים). צבעתי אותו בלבן בעזרת צבע מים של WOW, שאחרי שהתייבש התקשה ועזר לשיער להישאר עומד ומרשים (וירד בקלות בחפיפת שיער).

בהמשך הסרט (ספוילר!) אורסולה מתחזה לונסה, ואת התחפושת שלה אפילו יותר קל לשחזר:
חצאית כחולה ארוכה, גופיה כהה יותר, גלים ארוכים בשיער עם שביל באמצע, ואותו תליון צדפה מסתורי...
סביר להניח שאם תהיו לבד, רוב האנשים לא יזהו את התחפושת גם אם היא תהיה מדוייקת ב100%, אבל יחד עם עוד דמויות מבת הים הקטנה טבעכן האמיתי יתגלה...

התכוונתי להוסיף כאן עוד כמה דמויות, אבל אני רואה שהפוסט הזה נהיה קצת ארוך אז אנחנו נקנח עם אמא גות'ל מרפונזל
היא כנראה לא אחת מדמויות הרשעים הפופולאריות ביותר, אבל אני מאוד אוהבת אותה. ראשית - היא פשוט מצחיקה באופן היסטרי. ושנית - היא מאוד מעניינת בעיניי. היא ללא ספק אנוכית מאוד ומוכנה לפגוע ואפילו להרוס אחרים למען המטרות שלה, אבל אני לא בטוחה שהיא לא באמת אהבה את רפונזל... יום אחד אני אצטרך לכתוב עליה באריכות, אבל בינתיים נתמקד בתחפושת -
בסרט היא לובשת שמלת בורדו ארוכה שאני שחזרתי עם חצאית ארוכה (אותה אחת ששימשה אותי לכיפה אדומה) וחולצת קטיפה בצבע מתאים. הצבע העשיר והבדים העשירים עוזרים ליצור את המראה העתיק יותר, למרות שמדובר בעצם בבגדים מודרניים.
מכיוון שהחולצה באה עם חגורה משלה, הסתפקתי בלהוסיף סיכה גדולה במקום האבזם (אותה הסיכה של המלכה הרעה - ידעתם שיש תיאוריה שגורסת שהן אותה הדמות?) ותלתלים גדולים ונפוחים.
הוספתי גם פרח זהוב (שהזכיר לי את הפרח מתחילת הסרט), ותליון עם סכין קטנה - שמזכיר שלמרות שגות'ל היא אמא-יקרה-לי,לא כדאי להתעסק איתה...
אל תתעסקו איתה, היא תעשה לכם ריגשי לא נגמר!

זהו להפעם. מחכה לנו עוד פוסט של מרשעים-לא-של-דיסני, אבל אני לא בטוחה שאספיק להעלות אותו לפני פורים עצמו - אבל זה בסדר, כי אצלנו פורים כן בא פעמיים בשבוע (לפחות).
אילו דמויות הכי אהבתם?
ואילו דמויות חסרות לכם ותשמחו שיכנסו בפעם הבאה?
ספרו לי בתגובות.
ואם לא נתראה עד אז - שיהיה לכם את הפורים הכי הכי שמח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה